Pages

Sunday, December 4

Kaikki katoaa

Mikään ei minua saa kyyneliin niin kuin luonto. Kun oksat koskettavat toisiaan, tanssivat tuulessa. Lähentyvät. Kun aallot runtelevat rannan, paiskaavat hiekan tieltänsä. Näkinkengät paiskautuvat kiveä vasten. Hajoavat pirstaleiksi.

Nuput aukeavat värikkäiksi kukisi. Silitän terälehteä. Seuraavan kerran sen nähdessäni sitä ei ehkä enää ole. Hyväksyn sen.

Kidutettu koira pääsee ulos vankilastaan. Se ei osaa kävellä. En sano enää. Se ei koskaan ole oppinut kävelemään. Se ei tunne maata jalkojensa alla. Joustava ruoho pelottaa.

Minä itken kaikkien niiden vangittujen puolesta. Vangittujen ja hyväksikäytettyjen. Minä itken jokaista puunrunkoa, jota sahataan. Itseni tähden en itke. Jokainen päivä olen lähempänä.

8 comments:

  1. Jokainen päivä olen lähempänä.

    Totta, se on aina läsnä.

    Halaus.

    ReplyDelete
  2. Haleja Elegia! Luontoa katoaa koko ajan huolestuttavan paljon,meidän ihmisten johdosta.

    ReplyDelete
  3. Syksyllä viimeinen oksaan jäänyt kurttuinen lehti leijailee yksinäisenä tuulen matkassa, putoaa vesilammikkoon. Minä itken.

    Halaukset lähetän.

    ReplyDelete
  4. Kaunista. Seka musiikki, etta tekstisi.

    I = itsekas ihminen.

    ReplyDelete
  5. Kaunista, herkkaa, runollista, kipeaa ja kepeaa samanaikaisesti. Aivan kuin omia ajatuksiani. Kaikki sattuu, ja satuttaa, kipu joka nakyy ymparilla, kaikessa. Aivan kaikessa.
    Luonto on ihmeellinen ja voimallinen, ainoa jota ihminen ei saa nyrkkinsa sisaan.

    Melkein tuli tippa linssiin :) Kiitos.

    ReplyDelete
  6. Sinä olet jo melkein peikko. Mukavaa :)

    ReplyDelete
  7. Olin jo vastaamassa teille kaikille erikseen, mutta kiitänkin sittenkin yhteisesti teitä kaikkia kommenteista. En oikein nimittäin tiedä, mitä enää lisätä tähän - paljon on jo sanottu.

    Kiitos siis ihanista kommenteista ja halauksia satelee sinnekin päin <3

    ReplyDelete

Kiitos paljon kommentistasi! Vastaan kaikille joko yhdessä tai erikseen (yleensä erikseen). Joskus vastaaminen voi vähän kestää, mutta ei kannata huolestua - vastaan kyllä :)